Ontvang onze offerte per mail
Ontvang onze offerte per mail. Dit is geheel kosteloos en vrijblijvend.
Sinds de Duitser Peter Henlein uit Neurenburg in het begin van de 16e eeuw een draagbare klok met veermachine bouwde was de zakhorloge niet meer weg te denken uit het straatbeeld. Vanaf eind 19e eeuw begon men met het dragen van polshorloges in plaats van zakhorloges dankzij Patek Phillipe. Waar vroeger de zak- of polshorloge belangrijk waren om de tijd op zak te hebben en bij te houden is het inmiddels (anno 2018) met dank aan de mobiele telefoon en andere mobiele apparaten niet meer lastig om zonder te kunnen. Ondanks deze verandering is de vraag naar klassieke horloges nog altijd groot. Talloze bedrijven spelen in op deze miljardenbusiness. Denk hierbij bijvoorbeeld aan bedrijven als Rolex en Omega.
Men houdt nog van de klassieke polshorloge, maar heeft te maken met een groeiende vraag en opkomst van technische of innovatieve polshorloges, zoals de FitBit, AppleWatch en andere smartwatches. Die via het internet allerlei berichten en programma’s teweeg kunnen brengen. Een vrij recente technologische ontwikkeling is de mogelijkheid om contactloos te betalen. Hierbij kan men pinnen, ofwel betalen, door de pinpas, mobiele telefoon of smartwatch tegen het pinapparaat te drukken. Indien het beoogde limiet niet is behaald hoeft men niet eens de pincode in te voeren.
Door de vraag naar klassieke horloges met de opkomst van technologische features te combineren kan extra waarde gecreëerd worden.
Ondernemer David Van den Breul speelt hierop in met zijn bedrijf, David Black. Een horlogemerk dat zich richt op het aanbieden van klassieke horloges, ofwel horloges met een klassiek uiterlijk. Daarbij worden alle horloges voorzien van een Near Field Communication (NFC) chip. Door deze chip te koppelen met de persoonlijke bankrekening kunnen klanten van David Black contactloos betalen met zijn of haar horloge. Wanneer het horloge nabij de daartoe aangegeven plaats van het pinapparaat wordt gehouden, leest het pinapparaat de NFC-chip, waardoor de klant betaald.
Klanten van David Black bestaan onder meer uit mensen met een midden tot hoog inkomen die zowel van klassieke polshorloges houden. Tegelijkertijd gaat deze groep mee met de huidige trends en ontwikkelingen. Deze groep worden ook wel innovators genoemd.