Ontvang onze offerte per mail
Ontvang onze offerte per mail. Dit is geheel kosteloos en vrijblijvend.
16 januari 2020 - Redactie StartBoard
Dat je voor je onderneming een goede website moet hebben, is niets nieuws onder de zon. Met een goede website presenteer je je bedrijf optimaal en bereik je klanten. Laat je hierin steken vallen, dan is de kans groot dat die potentiële klant bij je concurrent aanklopt. In deze blog lees je waar zo’n goede website precies aan voldoet.
Een goede website; er zijn geen wetten die voorschrijven hoe die eruit ziet. Uiteindelijk draait het om de resultaten die een website oplevert. Wat we wél weten – en ga het maar bij jezelf na – is dat we snel willen vinden waar we naar op zoek zijn. Vraag jezelf dus per pagina af wat de bezoeker daar komt doen en schotel de belangrijkste informatie overzichtelijk voor. Kost het navigeren moeite, duurt het te lang om informatie te vinden of laadt een pagina niet dan ben je de klant kwijt.
De homepage is de pagina die de meeste bezoekers als eerste zien. En die is belangrijk. You never get a second chance to make a good first impression – nietwaar? Op het web is dit niet anders. Als de homepage niet in één oogopslag duidelijk maakt wat jouw bedrijf doet en als die geen vertrouwen wekt, dan klikt je bezoeker genadeloos weg.
Of je nu producten verkoopt of diensten aanbiedt, je website moet op strategische plekken een call-to-action bevatten. Dit is letterlijk een oproep tot actie: een opvallende button met een actieve tekst die duidelijk maakt welke actie er volgt als je op de button klikt: abonneer me, stuur me een gratis brochure, meld mij aan voor de nieuwsbrief, lees meer, boek nu, bel mij terug, et cetera.
Alle afbeeldingen, foto’s en logo’s moeten van hoge kwaliteit zijn. Onscherpe logo’s, slechte foto’s of niet-inspirerende stockfoto’s maken dat je onprofessioneel overkomt. Het beetje vertrouwen dat je hebt opgebouwd kan met een foute visual in één keer vervlogen zijn.
Tip: stockfoto’s die in wél inspirerend én gratis zijn, vind je bijvoorbeeld op unsplash.com, pexels.com en pixabay.com. Eventueel kan je je afbeelding met Canva.com voorzien van tekst en grafische elementen.
Visuals zijn belangrijk, maar onderschat ook tekst niet. Want een website vol visuals komt niet omhoog in Google. Google kan immers niet ruiken wat je doet; dat moet je Google vertellen door tekst.
Schrijven dus! Zorg dat de belangrijke pagina’s een metatitel en metaomschrijving bevatten. Plaats ook tekst op de pagina’s zelf. In zo’n tekst mag je best wat zoekwoorden verwerken, maar schrijf in eerste instantie vooral voor de bezoeker; Google houdt van makkelijk leesbare teksten. Geef ook elke afbeelding die je uploadt een alt-tekst mee. Zo weet Google wat er op de afbeelding staat, en popt jouw afbeelding meteen op tussen de afbeeldingen in de zoekmachine.
In 2018 heeft gemiddeld 90,3% van de Nederlanders vanaf twaalf jaar toegang tot internet via telefoon. Hoe je website er op desktop uitziet is allang niet meer de standaard: uitgangspunt is of je website er op een scherm van 5 tot 6 inch wel netjes uitziet. Is dit niet optimaal, ga hier dan zeker mee aan de slag.
Tip: In Google Analytics kan je precies zien hoeveel bezoekers jouw website bekijken op desktop, tablet of telefoon.
Bij StartBoard gaan we graag voor je aan de slag om die perfecte website of webshop te bouwen voor jouw onderneming. Onze overtuiging? Met een goede website behaalt elke ondernemer hogere resultaten!